DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 23.08.2017 09:17:58 

Ubytování v Tachově v Zahradním domě

na in-linech do Bavorska
 

Supervýlet na in-linech do Bavorska

velikost textu:
19. června 2009  1:00
Jen dvě hodiny jízdy z Prahy narazí bruslař na skvělou in-line trasu "Bocklweg" v sousedním Bavorsku. Měří asi 26 km a vede kousek za hranicemi mezi městečky Vohenstrauß (nedaleko od Rozvadova) a Neustadt (u Weidenu). Má všechno, co nadšený bruslař potřebuje. Výborný povrch, zajímavý profil, vede malebnou přírodou a je poloprázdná. 
Na této
            trati si můžete užít zábavu, nebo si dát pořádně do tělafoto: Profimedia.cz

Na této trati si můžete užít zábavu, nebo si dát pořádně do těla

Cestu lemují
            krásné loukyK lesům to na
            této trati není dalekoOkolí
            připomíná český venkovTrať sama o
            sobě je kvalitní, cestu nekomplikují žádné výmolyCesta přitahuje sportovce všeho druhu. Prohlédni fotky

Vhodných nástupů na tuto skvělou trasu je hned několik. Ten hlavní, ale bohužel nejvzdálenější, je na jejím konci v městečku Neustadt, na začátku obce u továrny na svítidla. Je tu parkoviště, převlékárna, toalety i občerstvení.

Pro většinu českých inlinistů je ale určitě lepší začít výlet někde blíž k hranicím. Je to o téměř 30 km kratší. Hned několik nástupů na stezku je v okolí vesnice Vohenstrauß.

Okolí připomíná český venkov

Vyplatí se sjet z dálnice pár kilometrů za Rozvadovem na exitu Vohenstrauß 73 a vydat se po silničce ST 2166 směr Waldau, Weiden. Silnička se po pár stech metrech dotýká stezky už v okolí obce Waldau, kde lze na několik místech auto zaparkovat a rovnou vyrazit. Další perfektní základnou pro zahájení výletu je i železniční zastávka Waldthurn o dva tři kilometry dál a pak několik parkovišť přímo u trasy ve Floßu.

FENOMÉN IN-LINE BRUSLENÍ V ČESKU

Čtěte seriál o in-line bruslení na iDNES.cz. Jak vybrat brusle, jak je udržovat, tipy na zajímavé in-line stezky...

Dejte si do těla

Trasa využívá náspy a zářezy staré železnice, je plynulá, bezpečné zatáčky a prakticky jen jediný trochu krkolomný sjezd až v závěru před Neustadtem. Profil je ale velmi zajímavý. Zdaleka to není absolutní rovina. Na trati je mnoho táhlých dlouhých stoupání a bezpečných mírných sjezdů. Když bruslař bude chtít, dá si na trase pěkně do těla. Přejezdy silnic, silniček a polních cest jsou dobře viditelné a bezpečné, občas se jede i vesnicemi.

K lesům to na této
trati není daleko

Za Vohenstraußem vede trasa hlavně po polích, občas mezi pár stromy a víceméně po rovině. Opravdu zajímavé to pak začíná být za zastávkou Waldthurn, kde se pomalu stoupá do kopce. Za vesnicí Floß se pak trasa víc a víc noří mezi stromy, pozvolně klesá a v závěru vede v těsné blízkosti potoka.

Na trase a v její těsné blízkosti je několik restaurací a občerstvení.

Na stezce panuje minimální provoz. Pár cyklistů, in-line bruslařů, běžců nebo chodců. Tady si to bruslař opravdu užije.

Místní kapličkaCelá trasa je ještě ve výstavbě. Měla by vést až na hranice s ČR a časem se napojit na trasu do Plzně. Kompletní stezka by pak měla mít cca 120 km (Neustadt - Plzeň). Pro bruslení je vhodných prvních 26 km stezky z Neustadtu a.d. Waldnaab (Weiden), přes Störnstein, Floß, Eslarn a Vohenstrauß. Zbytek trasy má prozatím jen zpevněný povrch, a proto je sjízdný pouze pro jízdní kola.

 

Historie

Místní železnice z Neustadtu/WN – Vohenstraußu byla uvedena do provozu roku 1886. Pro zdolání trati o délce 25 kilometrů bylo tehdy zapotřebí 2,5 hodiny. Vedle osobní dopravy zde sehrála velkou roli hlavně přeprava dřeva. V roce 1908 pak byla dokončena trať vedoucí přes Waidhaus do Eslarnu, na kterou byly napojeny početné brusírny skla ve Pfreimdtalu. Ještě v roce 1974 jezdily po železnici parní lokomotivy a lákaly mnohé fotografy a amatérské filmaře. Z ekonomických důvodů začala však od 70. let německá železniční společnost pozastavovat provoz. V roce 1975 byla zcela zrušena osobní doprava mezi  Floßem a Eslarnem a v roce 1993 byla zastavena i nákladní doprava mezi městy Vohenstrauß a Eslarn. V roce 1995 byla trať mezi  Neustadtem/WN a Eslarnem zcela uzavřena. Projekt Bocklweg (Neustadt - Eslarn - Tillyschanz), který byl uskutečněn za podpory Bavorska a Evropské unie, byl otevřen v červenci 2005.

Další informace viz. http://www.bocklradweg.de/ a http://www.bocklweg.de/

Stáhněte si VÍCE INFORMACÍ

1. část trati najdete ZDE. (formát PDF, německy)

2. část trati ZDE (formát PDF, německy)

 

na in-linech do Bavorska...